NLMK is een bedrijf op een streng beveiligde site die zich uitstrekt over een parcours van 3 km. Op de site is er ook een spoorweg. Omdat de site zo groot is, worden er interne shuttles voorzien. Op het traject van 20 minuten rijden er tegelijk tot 5 voertuigen op het parcours.
Bij NLMK werken heel wat arbeiders, die niet met hun eigen wagen op de site mogen. Onze oplossing is afgestemd op hun vraag. We garanderen een constante dienstverlening op de site, en ontnemen hen de zorg voor het vervoer. Zo kunnen ze zich concentreren op hun activiteit. De chauffeurs die rijden voor de shuttles van NLMK hebben bovendien allemaal een veiligheidstest doorstaan.
Planning was puzzelwerk
De planning maken voor zo’n opdracht is natuurlijk niet evident. De vraag van NLMK was in het begin eigenlijk om met één bus tijdens de shiftwissels ’s ochtends en ’s avonds te rijden. Begin dit jaar zetten we een tweede bus in, maar sinds half februari hebben we dus vijf bussen, met één bus die 24/7 blijft rijden.
“De planning opstellen heeft wel wat bloed, zweet en tranen gekost. Vooral om de rij- en rusttijden te respecteren, hebben we goed moeten puzzelen”, aldus Olivier Arcq, planningsmanager van de Brusselse Zone. "Het traject van 4,5 km loopt volledig op privéterrein. In de spitsuren stopt er elke 4 minuten een bus aan de haltes."
We willen iedereen danken die meegewerkt heeft aan het welslagen van dit project. Enerzijds hebben de chauffeurs uit verschillende stelplaatsen (Cuesmes, Nijvel en zelfs Brussel) zich snel geïntegreerd in een nieuwe reguliere activiteit. Anderzijds zorgden de mecaniciens ervoor dat de voertuigen bedrijfsklaar waren. Ten slotte ook de planning die er in korte tijd in geslaagd is om een 7/7 en 24/24 activiteit te garanderen. Bravo aan iedereen.
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.