Philippe Docx, CEO van Keolis Belgium, sprak op het ITS België congres 2024 (ITS.be) tijdens de keynote speeches over onze Thinking-Like-a-Passenger-aanpak. “We verplaatsen ons in de rol van de passagier om deze een comfortabele en betrouwbare dienstverlening te bieden. We vervoeren onze passagiers niet alleen in onze voertuigen, maar geven hen een reizigersgemak.”
Keolis legde de nadruk op enkele voorbeelden van passagiersgemak:
• B2B-vervoer: het aanbieden van shuttlediensten voor mensen die zonder auto naar hun werk willen;
• MaaS: applicaties waarmee passagiers makkelijker kunnen betalen en reizen met real-time info;
• Navilens: een spraak-app die onze slechtziende passagiers naar bushaltes leidt;
• Ask Angela: een service waarmee een vrouw in gevaar discreet om hulp kan vragen bij een loket of de chauffeur, of de “stop op aanvraag”-dienst, waarmee passagiers na 21.00 uur tussen twee haltes kunnen uitstappen om dichter bij hun eindbestemming te komen;
• Evenementenvervoer: een zorgeloze reis naar een concert of festival zonder files en parkeerdruk;
• Persoonlijke begeleiding van ouderen om te gewennen aan het reizen met openbaar vervoer.
Vincent Traen, Business Development Manager, verzorgde een workshop over ons concept van vervoer op maat. Het concept bestaat intussen in 75 netwerken van de Keolis Group internationaal. Vervoer op maat biedt gemeenten en steden openbaar vervoer op aanvraag op plekken waar aanvullingen nodig zijn op het huidige vervoersaanbod of waar geen regulier openbaar vervoer (meer) is. Meer informatie vind je hier op deze pagina.
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.