De communicatiedienst en het HR-team van Keolis Belgium investeren veel tijd en middelen in de uitwerking van rekruteringscampagnes. Elk jaar proberen we met een nieuw concept op de proppen te komen. Normaal kwamen onze eigen chauffeurs en mecaniciens steeds in beeld als gezicht van de campagnes. “Dit jaar wilden we het eens anders aanpakken,” vertelt Emily Coenegrachts, Chief Commercial Officer bij Keolis Belgium en directeur van de Zone Brussel. “Aangezien “Thinking like a passenger” een belangrijk uitgangspunt is bij Keolis, willen we nu de dagelijkse impact van onze chauffeurs centraal stellen.”
Voor de uitwerking van het nieuwe concept werden enkele werksessies georganiseerd met de directie, het communicatieteam en de HR-dienst. Daarna spraken we ook met chauffeurs en mecaniciens over het hele land. Wat blijkt?
“Onze collega’s halen hun energie niet alleen uit de verbinding binnen Keolis, maar vooral ook uit de verbinding met hun passagiers,” legt André Rappe uit, HR-directeur van Keolis Belgium. “De band die onze chauffeurs met hen opbouwen en de banden die ze zien ontstaan op hun voertuig, is een motiverend element in de job. We zijn immers een bedrijf van mensen en voor mensen.”
Emily: “Zo kwamen we uiteindelijk op de slogan: ‘Keolis verbindt’. Als buschauffeur doe je namelijk meer dan mensen van A naar B brengen. Je verbindt hen met de samenleving door speciale momenten te creëren. Op weg naar een eerste schooldag, een spannende voetbalmatch of een zalig festival. Die momenten zetten we centraal. De campagnebeelden kan je vinden op sociale media, zoals Facebook en Instagram, maar ook op affiches in het straatbeeld. Zo hopen we heel wat nieuwe buschauffeurs te verbinden aan Keolis,” aldus Emily.
De campagne resulteerde in drie campagnebeelden: een jong koppeltje dat net terugkomt van een festival, twee kindjes op weg naar school en een supportersbus (met collega’s) in supporterskledij van de Rode Duivels. Wij vinden het resultaat alvast geslaagd!
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.