Mijn carrière begon als jobstudent bij City Liner in 2006, een toenmalige dochteronderneming van Keolis die gespecialiseerd was in stadsrondleidingen. Mijn job bestond erin tickets op straat te verkopen aan toeristen. Ik werkte hard en klopte vele uren. Ik had vrij snel door dat werken voor een groot bedrijf zoals Keolis mij mooie kansen kon bieden. Dat gevoel klopte, want na mijn eerste werkervaring werd ik in 2010 toeristische verkoopmedewerker met rijbewijs B. Ik werd stap voor stap opgeleid op basis van mijn interesses en de noden van het bedrijf.
Ik heb allerlei functies gehad. Hierdoor bleef ik steeds uitgedaagd worden en bleef ik altijd maar bijleren. Als verkoopmedewerker leerde ik communiceren en overtuigen, soms zelfs zonder de taal van de gesprekspartner goed te beheersen. Dat was echt een leerrijke periode.
In 2011 haalde ik mijn rijbewijs D na een interne opleiding en werd ik chauffeur op de Hop On Hop Off-bus in het hartje van Brussel. Als chauffeur ontdekte ik de moeilijkheden van het Brusselse verkeer en het belang van stiptheid in ons beroep. Hoewel de meeste toeristen ontspannen waren, ging dat niet voor alle andere klanten op... Mijn inzet en organisatietalent werden opgemerkt, waardoor ik in 2012 parttime aan de slag kon als opleider C95 en in 2013 fulltime werd ingezet als administratief medewerker. Mijn ervaring als chauffeur en de terreinkennis waren van onschatbare waarde om de moeilijkheden die chauffeurs ondervinden te begrijpen en hiermee om te gaan in mijn toenmalige functie.
Daarna kwam ik op de HR-afdeling terecht en had ik het genoegen om met Brussels HRBP Veerle De Gruyter samen te werken. Als payroll officer merkte ik dat striktheid en eerlijkheid enorm belangrijk zijn, alsook het belang van verloning en de impact ervan op de motivatie en het welzijn van medewerkers. Ik ben tot op vandaag erg trots op Keolis omdat we correct en stipt te werk gaan.
In 2019, toen ik opnieuw iets nieuws wilde leren kennen, werd ik exploitatieverantwoordelijke in Neder-Over-Heembeek, na verschillende opleidingen en natuurlijk de onschatbare begeleiding van Koen Ronsmans als Operations Manager Eurobussing Brussels & Wallonië. Tot op de dag van vandaag moet ik ervoor zorgen dat de operaties op alle niveaus vlot verlopen, door toezicht te houden op de medewerkers, de kwaliteit en veiligheid van de dienstverlening én het budget. Het is een gevarieerde en complexe functie waarin ik noodsituaties dien te beheersen door rekening te houden met verschillende parameters.
Het is nu 2024 en als ik terugkijk op de afgelopen 18 jaar, ben ik blij en trots. Keolis heeft mij de doorgroeimogelijkheden gegeven waar ik op gehoopt had. Dankzij de goede begeleiding en het bieden van opleidingen, heb ik de nodige kennis en vaardigheden verworven die ik nodig had om door te groeien. In elke stap van mijn carrière heb ik fantastische en inspirerende mensen ontmoet die me hebben begeleid en gesteund.
Keolis heeft me gemaakt tot wie ik ben als persoon en ik ben fier om deel uit te maken van Team Keolis.
Lees meer over Keolis.
Wat er zoal gebeurt bij Keolis ontdek je hier.